2013. november 21., csütörtök

A tökéletes tejberizs


Bevallom, mostanában nem sok receptet tudtam felmutatni, pedig rengeteget kipróbáltam. Nagyon kevés azon receptek száma, amely tökéletes lenne a bemutatásra. Vannak olyan sütemények, melyek kinézetre akkora lájkszámot kapnak, aztán elég csak elkészíteni őket és az ellenségednek sem kívánod. Egy-egy bloghoz ragaszkodom csak, ahol kivétel nélkül, minden bemutatott étel kiváló. Ez ritka!



Aztán költözés alatt is állunk, már csak alapfelszerelések vannak a közelben. Az átlagos hétköznapokon az ember sok egyszerű ételt készít, de nem mindegy, hogy milyen recept alapján. Igen nehéz egy jó tejberizst tökéletesen elkészíteni és így van ez a rizsfelfújttal is! Legalább is nálam... :)

Ma az apróséf.hu oldalán ráakadtam a tökéletes tejberizs receptjére, mondhatom, felér bármilyen bonyolultabb édességgel, isteni és elsőre sikerült. :P






Hozzávalók:



200 g rizs
200 ml víz
1 csipet só
1 L tej
130 g kristálycukor (én helyettesítettem a felét Norbi féle édesítővel)
1 db citrom reszelt héja (bio vagy ALDI citrom fogyasztható héja)
1 teáskanál vanília eszencia (ez nagyon sokat dob az ízén)
mazsola (nálam kimaradt, a család nem mazsolás)

Minden művelet közben folyamatosan kevertem a rizst!

A rizst a vízzel feltettem közepes hőfokon főni. Amikor elfőtt a víz róla (igen gyorsan), picit megsóztam és feleresztettem a liter tejjel. A közepesnél egy kicsit magasabb hőfokon újra főzni kezdtem addig, hogy a rizs a tej háromnegyedét magába szívja, a többi maradjon rajta. Ekkor lezártam a tüzet alatta, belekevertem a cukrot, vanília esszenciát és a reszelt citromhéjat.

A tűzhely szélére húztam, egy fedővel letakartam és hagytam, hogy a maradék tejet magába szívja a rizs. Még langyosan isteni krémes, vaníliás édes. Jó étvágyat!